Комп'ютерні програми для туризму: як все починалось


На зорі становлення туристичного бізнесу співробітники офісів для роботи з клієнтами мали в своєму розпорядженні тільки ручки, блокноти, папери для договорів і світлу голову, щоб нічого не забути.
З розвитком прогресу в офісах з'явилися комп'ютери з найпростішими табличними редакторами. Але справлятися з великим обсягом документації було складно. Розробники розширили поле діяльності і створили СЕД - комп'ютерні програми, які здатні систематизувати електронний документообіг. Працювати стало легше і швидше, але з ростом клієнтських баз і цього ПЗ стало недостатньо.
Населення країни полюбило подорожувати, туристичні агенції почали рости як гриби. Вижити в умовах серйозної конкуренції змогли ті компанії, які підхопили інноваційну ідею автономних CRM систем. Перші комп'ютерні програми для туризму з управління системою взаємовідносин з клієнтами виконували всього кілька функцій:
—  ведення та архівація клієнтської бази
—  систематизація документообігу та бухгалтерського обліку
—  звітність та аналітика продажів
Незручність полягала в тому, що операторам доводилося регулярно робити резервні копії на випадок збою в роботі комп'ютерів.
Однак, це вже історія. Сьогодні активно розвиваються і впроваджуються в життя хмарні CRM системи.
Для чого потрібні CRM системи
Недостатньо просто створити туристичну агенцію, необхідно її утримувати і розширювати. Для успішного ведення бізнесу в реаліях існуючої конкуренції боротьба ведеться за кожного потенційного та існуючого клієнта щодня. Туроператори віддають перевагу перевіреним фірмам, а туристи шукають найбільш вигідні пропозиції.
Ось кілька причин, через які туристичній агенції варто скористатися послугами провайдера CRM систем і підключити пропоноване програмне забезпечення для турфірм:
1. Економія:
—  коштів на бухгалтерському обліку
—  часу на дзвінки і розсилки
—  витратних матеріалів для офісу
2. Зручності:
—  повністю автоматизований документообіг
—  можливість вирішення всіх фінансових операцій в онлайн режимі
—  взаємозамінність співробітників фірми
—  контроль діяльності кожного агента
—  аналіз продажів і перспективне планування
—  грамотне ведення клієнтської бази
3. Престиж:
—  туроператори віддають перевагу «просунутим» новачкам бізнесу
—  клієнти задоволені сервісом
—  конкуренти дивуються і заздрять успішному зростанню
Вибір стратегії ведення бізнесу завжди залишається за його засновником, але сучасні комп'ютерні хмарні CRM системи здатні зробити з маленької турфірми справжнього гіганта туристичного бізнесу.
Як CRM допомагає знайти та утримати туриста
Ніщо так не піднімає імідж компанії, як численні відгуки вдячних клієнтів.
Звернувся чоловік в туристичну компанію, обрав тур, злітав, відпочив, сподобалося, а далі що?
Далі співробітники агенції повинні «вести» клієнта: пропонувати гарячі путівки, накопичувальні знижки і т.п. І начебто як система працює, люди купують путівки до чергової відпустки, але не завжди в цій же фірмі.
А вся справа в людському факторі. Десь агент по туризму помилився в перевагах клієнта і запропонував не те, а десь подзвонив невчасно. Результат - падіння продажів.
Програми для турфірм виключають таку можливість. Система CRM запам'ятає всю необхідну інформацію про туриста. Програма самостійно зробить за агента наступну роботу:
—  привітає кожного клієнта з днем народження
—  люб'язно нагадає про необхідність продовження закордонного паспорта, ненав'язливо розішле рекламу на E-mail
—  відправить смс з вигідною пропозицією, яку клієнт прочитає у зручний час
—  сформує і розішле систему бонусів та знижок
—  кожного користувача, який випадково зайшов на сайт турфірми, внесе в базу потенційних клієнтів
Для одержувачів послуг агенції це приємні дрібниці, але саме з таких дрібниць складається позитивний імідж агенції.
Хто веде бухгалтерський облік туристичної агенції
Робота туристичної фірми полягає не тільки в пошуку операторів ексклюзивних і популярних турів і спілкуванні з покупцями. Левову частку всієї роботи компанії займає бухгалтерія. А це кропітка і далеко невесела праця.
Питаннями фінансів в туристичних агенціях, як правило, займаються:
—  особисто керівник
—  штатний бухгалтер
—  фахівець на аутсорсингу
Вибір рішення залежить від розмірів компанії. У турфірмах з невеликим оборотом з бухгалтерією цілком впорається директор або бухгалтер на аутсорсингу. У компаніях з філіями для фінансового обліку задіють цілий бухгалтерський штат.
Хто б не займався бухгалтерією в фірмі, працювати стане набагато простіше, якщо автоматизувати фінансовий облік для турфірми.
Сучасні CRM системи оснащені широким набором функцій, що дозволяє управляти фінансами турагенції навіть керівнику без економічної освіти. А це означає, що стаття витрат «на аутсорсинг» викреслюється.
Автоматизована система нагадає про час здачі звітності, розрахує заробітну плату агентам, нарахує бонуси за старанність, переведе кошти оператору і багато - багато іншого.